ارتودنسی دندان، متخصص ارتودنسی غرب تهران

متخصص ارتودنسی غرب تهران

ارتودنسی دندان، متخصص ارتودنسی غرب تهران

یکی از روشهای اصلاح نامنظمی‌های دندان است. علاوه بر منظم و زیباتر شدن دندان‌ها ، می‌تواند از خرابی و پوسیدگی دندان‌ها هم جلوگیری کند، دندان‌های نامنظم، باعث خراب شدن زودتر دندان‌ها (به‌علت گیر کردن غذا) شود. این عمل توسط متخصص ارتودنسی غرب تهران انجام می پذیرد

قبل از اقدام باید نکاتی را دانست که در ادامه می خوانید.

ارتودنسی دندان چیست ؟

رشته‌ای تخصصی از دندانپزشکی است. دندانپزشکان در دوره تحصیلات خود در رشته دندانپزشکی، آموزش «اصول درمان‌های تخصصی ارتودنسی» را فرا می‌گیرند ، رشته ارتودنسی ، تخصص‌های مربوط به درمان و رفع مشکلات پیچیده دندان را فرا گیرند.

افرادی که دچار نامرتبی دندان هستند گاهی با ظاهر خود مشکل دارند. ارتودنسی به آنها کمک می کند لبخند زیباتری داشته باشند. متخصص ارتودنسی غرب تهران بصورت تخصصی این عمل را انجام می دهد

معمولا تعداد جلسات مشاوره و انجام ارتودنسی طولانی مدت است و نیاز به انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی غرب تهران می باشد

ارتودنسی درمان و کنترل جنبه‌های مختلف رشد صورت (ارتوپدی دندان، فک و صورت) و فرم و رشد فک می‌باشد. متخصص ارتودنسی ، ارتودنتیست نامیده می‌شود.

این درمان مختص دوران نوجوانی نیست و بسیاری از بزرگسالان نیز حتی در سنین بالا از این درمان بهره مند می شوند.

یکی از علت های نامنظمی های دندان به تفاوت سایز فک و دندان ها برمی گردد، امکان دارد فک کوچک بوده ولی دندان ها بزرگ باشند که دراین حالت دندان ها شلوغ و نامنظم به نظر می رسند. برعکس این حالت هم باعث می شود، بین دندان ها فاصله ایجاد شود.

از دیگرعلل نیاز به ارتودنسی حوادثی مانند، افتادن و از دست دادن زود هنگام دندان های شیری یا دائمی، تصادف و عاداتی مثل مکیدن شصت دست و… هم می تواند منجر به بروز این اختلالات شود.

متخصص ارتودنسی غرب تهران

متخصص ارتودنسی غرب تهران

انواع ارتودنسی‌

در حال حاضردو دسته ثابت و متحرک در درمان نامنظمی دندان بکار گرفته می شد

ارتودنسی‌ متحرک

به روشی گفته می‌شود که فرد قادر است وسایل مربوطه را از دهان خارج کند و مجدد در دهان قرار دهد

روش متحرک بیشتر برای بیماران زیر ۱۲ تا ۱۴ سال کاربرد دارد و بعد از آن به‌دلیل تثبیت نسبی ساختمان‌های استخوانی فک‌ها عملا روش ارتودنسی متحرک تاثیر زیادی دربر نخواهد داشت

پلاک بالا و پایین پس از قالب گیری از فک بالا و پایین بیمار ساخته می شود. این روش مزیت های خاص خود را دارد؛ از جمله بیمار می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد از استفاده ازمسواک و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد.

این روش برای افرادی که سن کمتری دارند بهتر است، زیرا علاوه بر مشکلات دندانی، می تواند ناهنجاری های استخوانی فک ها را نیز رفع کند ولی در انجام حرکات دندانی و ریشه دندان محدودیت دارد.

ارتودنسی‌ ثابت

در این روش براکت‌ها به دندان متصل شده و قابل خارج شدن از دهان نیستند

برای سنین بالاتر درمان ثابت تجویز می‌شود تا دندان‌ها در وضعیتی منظم‌تر در فک قرار گیرند.

دراین نوع ارتودنسی براکت توسط مواد مخصوصی روی سطح دندان چسبانده می شود و بدون اینکه به دندان آسیبی برساند، توسط سیم ها و کش هایی مخصوص، دندان ها به سمت مورد نظر سوق داده می شود. در این روش همه این اجزا ثابت بوده و بیمار نمی تواند به صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج کند.

با توجه به کنترلی که متخصص ارتودنسی غرب تهران روی حرکت دندان و ریشه در این روش دارد ، در برخی درمانها توصیه می گردد

نوع جدیدی که در دندانپزشک زیبایی بکار می رود ، ارتودنسی نامرئی است که از پلاستیک شفاف ساخته شده و به همین خاطر تقریبا غیر‌قابل رویت است. و توسط متخصص ارتودنسی غرب تهران قابل انجام می باشد

ارتودنسی نامرئی متخصص ارتودنسی غرب تهران
ارتودنسی نامرئی متخصص ارتودنسی غرب تهران

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x