همه چیز درباره بلیچینگ دندان غرب تهران

بلیچینگ دندان غرب تهران

سفید کردن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده را بلیجینگ می گویند

اگر قصد بلیچینگ دندان در غرب تهران را دارید ، این عمل یکی از موارد دندانپزشکی زیبایی است که برای سفید کردن دندان ها بکار می رود

تخفیف ۵۰ درصد بلیچینگ دندان

لطفا موبایل حود را وارد کنید ، کارشناس الماس تهران برای اولین نوبت بلیجینگ با شما تماس می گیرد

    پر اکسید هیدروژن ، باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرمهای مینایی شده و آنها را از بین میبرد. به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ میکند و رنگ آن را روشنتر کرده و باعث سفید شدن دندان میشود .

    لازم به ذکر است ماده بلیچ هیچ نسجی از دندان را برنمی دارد و در نتیجه آسیبی به دندان نمی زند. تنها عارضه قابل برگشت آن حساس شدن دندانها در برخی افراد هست.

    دو روش کلی برای سفید کردن دندان ها با بلیچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه ی بلیچینگ دندان متفاوت هستند.

    تفاوت دو روش در نوع ماده بلیچ و غلظت آن است، به علت قویتر بودن ماده در روش مطب در نوع مطب ماده سریعتر اثر میکند و در مدت یک ساعت باعث روشنتر شدن دندانها می شود در حالیکه در روش خانه برای هر فک حداقل به مدت یک هفته در طول شب استفاده از ماده بلیچ مورد نیاز است.

    هزینه بلیچینگ دندان غرب تهران در مطب با روش بلیچینگ در منزل کمی متفاوت است.

    ۱. بلیچینگ در خانه

    ابتدا دندانپزشک از فک بالا و پایین شما قالبگیری میکند و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به شما تحویل داده میشود.

    که به اندازه میزان موادی که لازم است روی دندانهای شما بماند تا سفید شود بین دندانها و تری فضا تعبیه شده است.

    در این جلسه ماده لازم جهت بلیچینگ در خانه به شما داده میشود.

    ۲. روش سفید کردن دندانها در مطب

    سفید کردن دندان ها در مطب

    در این روش نیز با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت میشود،

    سپس مواد سفید کننده با غلظت بالا بر روی دندانها گذاشته میشود . ماده موثره بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال میشود، بعضی با نور و بعضی با گرما. و فرق چندانی بین آنها وجود ندارد

    بلیچینگ دندان غرب تهران
    بلیچینگ دندان غرب تهران

    سرعت درمان

    محصولات سفید کردن دندان که توسط دندانپزشک تهیه می‌شود یا در داروخانه به فروش می‌رسد،

    معمولاً باید به مدت ۴ هفته هر روز یک تا دو ساعت یا شب‌ها روی دندان‌ها قرار داده شود. سفید کردن دندان در دندانپزشکی زیبایی سریع‌ترین و موثرترین روش برای درخشان کردن دندان‌ها است که در آن عامل سفید کننده مستقیماً روی دندان‌ها زده می‌شود. عامل بلیچینگ در کنار گرما، نور مخصوص و یا لیزر به کار برده می‌شود.

    نور و یا گرما فرایند سفید شدن دندان ها را شتاب می‌دهد و نتایج آن پس از فقط یک جلسه درمان سی تا شصت دقیقه‌ای دیده می‌شود.

    سفید کردن دندان ها – BLEACHING

    به دلایل مختلف ممکن است دندان ها لکه دار یا رنگ شوند. اگر می خواهید آنها را روشن تر و سفیدتر کنید ، می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

    برای سفید کردن روش های درمانی می توانید به دندانپزشک خود مراجعه کرده یا محصولات سفید کننده در منزل را امتحان کنید. در حالی که برخی از عوارض ناشی از سفید کردن دندان ها وجود دارد ، بیشتر درمان های سفید کننده معمولی تا زمانی که از دستورالعمل های محصول پیروی می کنید ، بی خطر هستند.

    مراقبت بعد از بلیچینگ دندان غرب تهران

    دندان‌ها بلافاصله پس از درمان به شدت مستعد لکه شدن هستند. توصیه‌های زیر را تا ۴۸ ساعت پس از درمان رعایت کنید تا سفیدی و درخشندگی دندان‌ها را حفظ کنید.

    نوشیدنی‌های تیره رنگی مانند چای، قهوه، کوکا، شراب یا هر گونه نوشابه رنگی نیاشامید. دندان‌ها رنگ را تا سه روز پس از درمان جذب می‌کند.

    خوراکی‌هایی مانند انگور، گوجه فرنگی، گیلاس، تمشک، شاه توت، خردل، سس اسپاگتی، سویا سس، بلوبری و مافین بلوبری، خورش‌ها و سوپ‌های تیره رنگ، شکلات تلخ، یخمک و بستنی یخی میل نکنید.

    اگر هر یک از خوراکی‌های فوق را در چند روز نخست پس از سفید کردن دندان‌ها میل کردید، بلافاصله دندان‌ها را مسواک بزنید و دهان را شستشو دهید.

    فکر کنید که چه موادی یک پیراهن سفید را لک می‌کند، همان‌ها دندان‌ها را نیز لکه می‌کند.

    از نوشیدن مایعات خیلی داغ یا سرد نیز خودداری کنید، چون دماهای بسیار بالا یا پایین باعث انقباض و انبساط دندان می‌شود و به لکه‌ها اجازه نفوذ می‌دهد.

    سیگار کشیدن دندان‌ها را لکه می‌کند.

    هزینه سفید کردن دندان‌ها

    کیت‌های مخصوص سفید کردن دندان که بدون نسخه به فروش می‌رسد، ارزان‌ترین روش برای سفید کردن دندان‌ها است.

    هزینه استفاده از سیستم‌های تهیه شده توسط دندانپزشک به محل سکونت و گستردگی درمان بستگی دارد. سفید کردن دندان با لیزر گران‌ترین روش برای سفید کردن دندان‌ها است که بهترین نتیجه را نیز به دست می‌دهد.

     

    چگونه دندان ها تغییر رنگ می دهند؟

    تغییر رنگ بیرونی

    تغییر رنگ بیرونی وقتی است که مواد غذایی ، نوشیدنی یا عادت به سیگار کشیدن دندان شما را لکه دار می کند. قهوه ، چای ، شراب قرمز ، غذاهای دارای رنگ و دخانیات می توانند در این نوع رنگ آمیزی نقش داشته باشند. این لکه ها روی قسمت بیرونی دندان های شما تأثیر می گذارد.
    تغییر رنگ بیرونی ممکن است با خمیردندانهایی که لکه های خارج دندان را هدف قرار می دهند ، درمان شود

    تغییر رنگ درونی

    تغییر رنگ درونی از درون دندان است. ممکن است به دلیل مصرف دارو ، بیماری کودک ، عفونت ، آسیب دندان یا پیری ، تغییر رنگ درونی داشته باشید.
    برای به دست آوردن سطح یکسان یا بهتر از آن ، سفیدی دندانها ممکن است تغییر درونی ذاتی را نیاز داشته باشد.

    گزینه های سفید کردن دندان ها

    روش ها و محصولات زیادی برای سفید کردن وجود دارد. ممکن است شما در مورد اینکه چه چیزی استفاده کنید و کدام موارد بی خطر است ، گیج شوید.

    سه روش کلی از روش های سفید کردن وجود دارد ، که عبارتند از:

    1. توسط دندانپزشک شما اداره می شود
    2. توسط دندانپزشک برای استفاده در منزل استفاده شده است
    3. در خانه بدون نظارت دندانپزشک شما ساخته شده است

    شما می توانید براساس یک یا چند عامل از جمله روش های خاصی را برای سفید کردن دندان انتخاب کنید.

    • نوع تغییر رنگی که دارید
    • هزینه درمان
    • روش درمانسن شما (این مربوط به کودکان است)
    • تاریخچه دندانپزشکی شما ، از جمله پر کردن و تاج
    • بحث در مورد روش های سفید کردن با دندانپزشک قبل از امتحان کردن مفید است.

    دندانپزشک شما می تواند یک برنامه درمانی را ارائه دهد که به بهترین وجه نیازهای شما را برطرف کند. به احتمال زیاد چند روش مختلف برای سفید کردن دندان ها را مورد بحث قرار می دهید.

    به خاطر داشته باشید ، زمان لازم برای سفیدتر کردن دندانهای شما به نوع تغییر رنگی شما و روشی که برای سفیدتر کردن دندانهای خود استفاده می کنید بستگی دارد

    سفید کردن دندان حرفه ای

    دندانپزشک شما می تواند چندین روش مختلف را برای سفیدتر کردن دندان های شما در مطب یا خانه استفاده کند. به طور کلی روش هایی که آنها استفاده می کنند باعث شستشوی دندان های شما با کاربامید پراکسید می شود.

    این به هیدروژن پراکسید و اوره تجزیه می شود و در یک واکنش شیمیایی رنگ دندان را هدف قرار می دهد. این یک راه ایمن برای سفید کردن دندان ها به حساب می آید

    درمان در مطب

    یک روش سفید کننده در مطب می تواند مفید باشد زیرا خیلی سریع کار می کند. اثر سفید کننده نیز ممکن است طولانی تر شود. اغلب ممکن است برای سفیدتر کردن دندان هایتان فقط به یک ساعت درمانی یا چند مراجعه مراجعه کنید.

    این امر به این دلیل است که غلظت پراکسید هیدروژن در محصولات کاربردی بیشتر از محصولاتی است که در خانه از آنها استفاده می کنید. در صورت داشتن لثه ها یا ضایعات پوستی ، در صورت استفاده از درمان های داخلی نیز توصیه می شود.

    ممکن است دندانپزشک شما هنگام استفاده از محصول سفید کننده بر روی دندان های خود از نور استفاده کند تا روند کار را سرعت ببخشد ، اما این روش اضافی همیشه اثبات نشده است

    درمان در منزل از طریق دندانپزشک

    دندانپزشکان همچنین می توانند به شما در سفیدتر کردن دندانهای خود در خانه کمک کنند. دندانپزشک شما ممکن است بتواند سینی های مناسب برای شما قرار دهد تا در دهان شما جای بگیرد.

    شما یک ژل به آن اضافه می کنید و سینی را ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت در روز (طبق توصیه دندانپزشک شما) برای چند هفته برای سفیدتر کردن دندان های خود می پوشید

    محصولات سفید کننده دندان و سایر گزینه های موجود در خانه

    برای کمک به دندانهای لکه دار می توانید محصولات سفید کننده بدون نسخه (OTC) خریداری کنید. بر خلاف کالاهایی که توسط دندانپزشک اداره می شود ، این محصولات فاقد کاربامید پراکسید یا بسیار کمتر از محصولاتی هستند که دندانپزشکان از آن استفاده می کنند.

    این بدان معنی است که اگر دندانهایتان بطور ذاتی تغییر رنگ داشته باشد ، ممکن است سفید کننده های OTC به اندازه موثری کار نکنند یا ممکن است برای سفیدتر شدن دندان های شما طولانی تر باشد.

    خمیر دندان سفید کننده

    خمیر دندان سفید کننده از کاربامید پراکساید استفاده نمی کند. در عوض ، این خمیردندان ها سطح دندان های شما را با انواع مواد از جمله ساینده ها و کوارین آبی شیمیایی هدف قرار می دهند.

    ممکن است برای سفید کردن خمیر دندان ها زمان لازم باشد ، اما کسانی که کوارین آبی دارند فقط بعد از یک برس ممکن است موثر باشند زیرا مواد شیمیایی باعث می شود دندان های شما سفیدتر به نظر برسند.

    نوارهای سفید کننده

    همچنین می توانید نوارهای سفید کننده بدون نسخه برای سفید کردن دندان خود خریداری کنید. اینها حاوی مقدار کمتری پراکسید هیدروژن نسبت به محصولات حرفه ای هستند. شما آنها را یک یا دو بار در روز برای مدت زمانی مشخص که توسط سازنده مشخص شده است روی دندان های خود بمالید.

    انواع محصولات نوار سفید کننده موجود است که هر کدام غلظت های مختلفی از ماده سفید کننده دارند

    ذغال فعال و سایر روشهای خانگی

    ممکن است در استفاده از روشهای خانگی برای سفید کردن دندان ها کنجکاو باشید. ذغال فعال یکی از چنین روشهای درمانی است.

    این روش ها از نظر علمی برای سفید کردن به اثبات نرسیده است و قبل از امتحان کردن باید با دندانپزشک گفتگو کنید. در صورت استفاده از این روش ها ممکن است به دندان های خود آسیب وارد کنید بدون این که ابتدا با دندانپزشک مشورت کنید.

    عوارض جانبی و ملاحظات دیگر

    در حالی که سفید کردن دندان ایمن است ، ممکن است عوارض جانبی درمان را تجربه کنید:

    حساسیت دندان ممکن است دندانهای شما در زیر سفید کردن دندانها حساس تر شوند. ممکن است این مورد را در اولین یا دومین درمان خود تجربه کنید و ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد. دندانپزشک شما ممکن است حساسیت را با محصولاتی که حاوی نیترات پتاسیم و ژل فلوراید سدیم هستند ، توصیه کند.

    لثه های تحریک شده همچنین ممکن است شما دچار تحریک لثه شوید. این زمانی است که لثه های شما تحریک می شوند. این می تواند به دلیل تماس با لثه های شما با محصول سفید کننده اتفاق بیفتد. این عارضه جانبی باید بعد از درمانهای شما از بین برود.

    به خاطر داشته باشید که نمی توانید دندان های خود را بطور دائم سفید کنید. لازم است هر چند وقت یکبار در مورد سفید کردن دندان و تغییر رنگ ذاتی به دنبال درمان های سفید کننده باشید.

    همچنین به خاطر داشته باشید که این محصولات برای دندانهای طبیعی هستند. اگر کاشت دندان ، تاج ، پل یا پروتز دندان دارید ، باید با دندانپزشک خود در مورد چگونگی وحدت رنگ دندان خود صحبت کنید.

    ماندگاری بلیچینگ دندان

    بعد از انجام بیلیچینگ بهداشت دندانها و خوردن خوراکی های که تغییر رنگ زیادی دارن رو باید رعایت کرد و نوع مواد هم بی تاثیر نیست که چه مدت ماندگاری دارد.

    جرم گیری بهتر است یا بلیچینگ دندان ؟

    زمانی که دندان را سفید میکنیم که دندان جرم نداشته باشد و فقط تغییر رنگ را نیاز داشته باشد درمواقعی که دندان جرم داشته باشد قبل از انجام بیلیچینگ جرم گیری انجام میشود .
    در حین انجام جرم گیری دندان چند درجه روشن میشود اما سفید نمیشود و برای سفید شدن بیلیچینگ رو باید انتخاب کرد.

    تفاوت بلیچینگ دندان با لمینیت دندان چیست؟

    با دو روش میشه دندان رو سفید کرد ما این کار در شرایط مختلف انجام میگیرد ،دندانهایی که فقط مشکل زردی دندان دارن و پزشک تشخیص بر این دارند که با بیلیچینگ قابله تغییر هست میتوان بیلیچینگ را انجام داد و دندانهای که علاوه بر زرد بودن دندان عواملی چون نامنظم بودن دندان را هم دارند که در این حالت دندان را لمینیت میکنن.

    سفید کردن دندان به روش لمینیت نیاز به گذاشتن مواد چون کامپوزیت روی دندان هستش اما در بیلیچینگ فقط تغییر رنگ توسط مواد و لیزر می‌باشد .

    بلیچینگ بهتر است یا لمینت یا کامپوزیت دندان ؟

    برای تغییر زاهر زیبایی و سفید کردن دندان میتوان از سه روش کامپوزیت ، لمینیت ، بیلیچینگ استفاده کرد که هر سه روش برای زیبایی دندان می‌باشد و در افراد مختلف متفاوت بوده و با مشاوره گرفتن از دندان پزشک میتوان انتخاب درستی داشته باشیم .

    مدت زمان و دوام بیلیچینگ میانگین شش ماه تا یکسال می‌باشد اما کامپوزیت و لمینیت طول زمان بیشتری را برای ماندگار بودنش را دارد
    و این مورد فراموش نشود که هر کدام از این روشهای درمانی نیاز به رعایت بهداشت دهان و دندان کاملا را دارد.

    فیلم بلیچینگ دندان

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest

    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x