انجام لمینت دندان در تهران – دندانپزشکی زیبایی

نمونه عکس بعد لمینت دندان در تهران

لایه ای سرامیکی یا چینی که به آن ها ونیر دندان هم گفته می شود و همرنگ دندان است که به سطح جلویی دند ان ها متصل می شوند و مراحل انجام لمینت دندان در تهران به صورت زیر است .

ونیر ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می شود و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می شوند که به آن ها ونیر سرامیکی گفته می شود.

ضخامت این پوسته ها  دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ است . بعضی از انواع لامینت ها، مانند مارک تجاریِ لومنیرز، حتی نازک تر از این هم هستند.

اگر دندانپزشک و تیم لابراتواری ایشان دارای تجربه و مهارت بالایی باشند ،حتی نازک ترین لمینت ها هم هرگز نمی شکنند و لمینت دارای استحکام است

لمینت دندان در تهران برای «اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان های قدامی» کاربرد دارد. بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات گسترده نباشد

چه افرادی کاندید لمینت دندان هستند؟

افرادی که بهم ریختگیهای دندانی دارند یعنی فاصله ی بین دندان های آن ها زیاد است یا موقعیت دندان آنها بد است و فرو رفتگی یا برامدگی در آنها وجود دارد.

افرادی که دندانهای آنها بر اثر کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی، نوشیدن قهوه زیاد بد رنگ می باشد. یا تغییر رنگ دندان بر اثر ضرب دیدگی دندان یا عصب کشی ناقض باشد

افرادی که لبه ی دندان شکسته شده یا اثرات ترک خوردگی در آنها مشاهده میشود

اصلاح طرح لبخند برای زیبایی دندان ها

اصلاحات جزئی ترتیب دندان های جلو و منظم کردن آن ها

لمینت دندان برای چه افرادی مناسب نیست؟

در صورتی که پوسیدگیهای وسیع روی دندانها باشد. انجام لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت دندان برای این افراد به بعد از برطرف کردن پوسیدگی یا عفونت لثه هایشان موکول میشود.

افرادی که سایش مینای دندان شدیدی دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. استفاده از انواع روکش دندان برای این گونه افراد به جای لمینت کردن دندان توصیه می شود

دندان قروچه باعث شکستگی لمینت دندان شده و به مرور به آن آسیب میرساند و افرادی که این عادت را دارند به آنها لمینیت دندان توصیه نمی گردد

انواع لمینت دندان در تهران

لمینت سرامیکی دندان

از جنس سرامیک یا در اصطلاح عامیانه تر از جنس چینی هستند. دارای ظاهری زیباتر بوده، ثبات رنگ بیشتری داشته و نسبت به لمینت های کامپوزیتی مقاوم ترند.

این ونیرها پس از قالب گیری در لابراتوار ساخته میشوند. هزینه ی لمینت دندان با این روش در مقایسه با روش دیگر بیشتر است.

لمینت کامپوزیتی

کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی تراش کمتری به دندان داده میشود (و حتی در مواردی که شرایط دندانی مناسب باشد بدون تراش انجام میشود) ، میزان پویش پذیری (براق تر شدن سطح) و عبور نور کامپوزیت دندان بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری داشته (پس میتواند کاملا همرنگ  دندانهای دیگر باشند). قیمت لمینت دندان با این روش ارزان تر از روش دیگر است.

تفاوت لامینت های سرامیکی و لامینت های کامپوزیتی

  • لامینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند.
  • ثبات رنگ در لامینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.
  • لامینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند ولی تنوع رنگ بیشتری دارند و
  • قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان مزیت اصلی لامینت های کامپوزیتی نسبت به لامینت های سرامیکی، است.

روش انجام لمینت دندان توسط دندانپزشک زیبایی

وقتی که لامینیت های سرامیکی آماده شدند، دندانپزشک تک تک آن ها را روی دندان ها قرار می دهد تا علاوه بر اطمینان از صحیح بودن اندازه آن ها رنگ یا درجه رنگ آن ها را نیز چک کند. هنگامی که ونیرهای روی دندان هایتان قرار دارند نتیجه کار را ببینید و به دقت به رنگ آن ها توجه کنید.

در این مقطع نیز هنوز می توان رنگ ونیرها را به وسیله درجه رنگ سیمان مورد استفاده (به عنوان چسب) تغییر داد. پس از چسباندن ونیرها به دندان ها با استفاده از سیمان دیگر نمی توان رنگ را تغییر داد. برای نصب ونیر، دندان با مواد شیمیایی خاصی پاک می شود تا ونیر بهتر به آن بچسبد. پس از آنکه سیمان مخصوص روی دندان قرار گرفت و ونیر هم روی آن چسبانده شد، با استفاده از یک نوع پرتو نوری سیمان سخت می شود.

لمینت دندان یا ونیرهای سرامیکی چقدر دوام دارند؟

لامینیت ها بین هفت تا بیست سال دوام دارند . اگر یک ونیر از جای خود کنده شود می توان آن را دوباره به دندان چسباند. اگر هم لب پریده شود، گاهی اوقات قابل ترمیم خواهد بود و در غیر این صورت باید تعویض شود.

آیا به تراش دندان نیازی است؟

نگرانی از تراش دندان کاملا طبیعی است ولی امروزه با به کارگیری نانو ذرات جدید و نوع سمان یا چسب های ارتقا یافته برای لمینت  و به کارگیری نرم افزارطراحی لبخند ،میتوانید قبل از شروع درمان خود، از نوع درمان و میزان تراش دندانهای خود آگاهی یابید.

در بسیاری از موارد اگر میزان تخصص و تجربه متخصص زیبایی و تیم لابراتواری او در سطح بالایی باشد ، نیازی به تراش دندانها نیست و با استفاده از لومینیرز و لمینت کانتکت لنز contact lens)) ، می توان در عین حفظ مینای دندان از تراش دندان خودداری نمود.

شرایط لازم برای لمینیت دندان،چه کسانی شرایط لمینت دندان در تهران را ندارند؟

یک سری از افراد شرایط انجام لمینیت را ندارن که بنابر این دلایل میباشد،دندانهایی که از مینای دندانی ضعیف به علت ساییدگی یا پوسیدگی های عمیق دارند مناسب نیست چون لمینیت برای پیوند بر روی دندان احتیاج به مینای دندان دارد که در چنین افرادی قابل انجام نیست.چون احتمال شکست روکش یا عدم اتصال آن می‌باشد.

جایگزین شدن لمینت دندان به جای ارتودنسی

دورهای ارتودنسی بسیار طولانی بوده و همانند درمانهای دیگر دندانپزشکی نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی خود دارند ،برای کوتاه کردن طول درمان جایگزین ارتودنسی میتوان لمینیت را انتخاب کرد،و این روش صرفا پوشش زاهری دندان را دربر دارد و تأثیری در ریشه ی دندان و جابجایی فک نخواهد داشت .
در لمینیت کامپوزیت احتمال برگرداندن دندان به حالت اولیه هستش اما در روش لمینیت غیر مستقیم این امکان وجود ندارد.

عوارض لمینت دندان در تهران

لمینیت دندان در مواقع که دندان نیاز به تراش کاری زیادی دارد به دندان آسیب خواهد رسید، در لمینیت کامپوزیت این عوارض کمتر می‌باشد،بدلیل تراش نخوردن دندان ،و در روش لمینیت کامپوزیت میشود دندان را بعد از مدتی به حالت اولیه برگردادن اما در لمینیت های سرامیکی این قابل برگشت نیست.

لمینیت دندان کامپوزیت و سرامیکی چه تفاوت‌هایی دارند؟

لمینیت دندان با روش کامپوزیت،برای این گونه طرح درمان نیاز به تراش دندان نیست و مواد بر روی دندان‌ قرار می‌گیرد و نیازی به قالب گیری نیست و مدت زمان آن یک روز درمانی می‌باشد ،انتخاب رنگ کامپوزیت با خود بیمار می‌باشد .

لمینیت سرامیکی ،این روش نیاز به تراش دندان توسط دندانپزشک دارد و از دندانهای تراش خورده قالب گیری شده و توسط لابراتوار ساخته میشود که حدود ۱۰ روز زمان نیاز هستش که لابراتوار آماده کند،لمینیت ساخته شده در لابراتوار مطابق دستور پزشک ساخته میشود ،انتخاب رنگ لمینیت با خود بیمار می‌باشد .

قیمت لمینت دندان در تهران

لمینیت سرامیکی بدلیل کار لابراتواری و نوع ساختارش هزینه ی بیشتری از لمینیت کامپوزیت ی دارد و ممکن است در هر کلینیک یا مطب دندانپزشکی بنا بر نوع مواد مصرفی اختلاف قیمتی باشد.

آیا لمینیت دندان به مرور زمان رنگ میگیرد ؟

لمینت دندان در تهران نیز همانند دندان های طبیعی قابل تغییر و رنگ پذیرند اما نوع مواد و ساختار لمینیت بسیار قابل تاثیر می‌باشد که مرغوب بودن مواد امکان تأخیر زمانی را دارد ، رعایت مصرف موادهای که رنگ دانه های غذای دارند بهداشت فرد اصل اساسی دندان میتواند در تغییر رنگ پیشگیری کرد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x