کاشت دندان غرب تهران – توسط متخصص جراح فک

کاشت دندان غرب تهران

مراحل کاشت دندان غرب تهران

کاشت دندان چیست ؟

کاشت دندان جدیدترین جایگزین دندان به صورت تک واحدی و چند واحدی ست که مواد ساختاری آن پایه ی تیتانیومی که سازگار با سلول های بدن می‌باشد،

پایه ی ایمپلنت توسط دندانپزشک متخصص جراح فک در جای مشخص شده داخل استخوان فک قرار میگیرد در مدت زمان ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد که سلول و بافت های استخوانی تشکیل شده و کاملاً جوش میخورد.

کاشت دندان غرب تهران علاوه بر اینکه بهترین جایگزین برای دندان است برای افرادی که دندانهای خود را از دست داده‌اند و نبود دندان اعتماد به نفس شان را پایین آورده میتوان با جایگزین کردن ایمپلنت این مشکل رو حل کرد.

کاشت دندان غرب تهران
کاشت دندان غرب تهران

کاشت دندان غرب تهران چند جلسه طول می‌کشد؟

کاشت دندان در چند جلسه و چند ماه طول می‌کشد که بیشتر به نوع بافت استخوانی فرد بستگی دارد بسیار از افراد که خود استخوان بندی مناسب را دارند و احتیاجی به پیوند استخوان ندارند بخصوص در افراد جوان زمان کمتری نیاز هست،اما افرادی که به دلیل تحلیل استخوان فک نیاز به پیوند استخوان دارند،

طول درمانشان بیشتر میشود ،دندان پزشک برای اطلاع دقیق از اندازه بافت استخوانی بیمار به عکس های دیجیتالی CBCT نیاز دارند به پزشک بسیار کمک می‌کند که فضای انتخابی دقیقی را مشخص کند.

در چه مواردی از ایمپلنت دندان استفاده میشود و انواع آن ؟

امروزه ایمپلنت های مختلفی مانند کره ،فرانسه،امریکایی، سوییسی هستند ،انتخاب آن در بیشتر مواقع با بیمار خواهد بود،

انتخاب دندانپزشک جراح ایمپلنت در انجام جراحی ایمپلنت و پایه گزاری بسیار مهم می‌باشد،درمواقعی که بیمار دندان به هر دلیلی از دست داده باشد و برای کاشت ایمپلنت فضای بین دندانی کافی یک الا چند دندان باشد .

آیا ممکن است بدن کاشت دندان را پس بزند؟

پایه ی اصلی ایمپلنت تیتانیوم است که بدن با آن سازگاری دارد و دچار حساسیت و آلرژی نخواهد شد و در این مورد بسیار نادر بوده امکان دارد در گاهی بدلیل تکنیکی یا ضعیف استخوان ایمپلنت در آن ناحیه از استخوان جوش نخورد

اما دلیل بر پس زدن نمیشود اما امکان دارد نیاز باشد جراحی مجدد و انجام شود که جزء موارد حساسیت و پس زدن نمی‌باشند.

آیا کاشت دندان بلافاصله پس از کشیدن دندان مقدور است؟

ایمپلنت دندان در مواقعی که دندان عفونت نداشته باشد و دندانهای که یک ریشه دارند قرار دادن بلافاصله ایمپلنت در حفره ی دندان کشید شده مقدور می باشد،

دندانهای خلفی که دارای چند ریشه و حفره های بزرگ هستن در هنگام کشیدن دندان خود نیز مقداری تحلیل استخوان بوجود می آورد که مدت زمان ۲ تا ۳ ماه برای تشکیل مجدد استخوان نیاز است ،کشیدن و ایمپلنت همزمان مقدور نمی‌باشد

چه کسانی نمی‌توانند کاشت دندان انجام دهند؟

کاشت دندان را میتوان گفت برای تمامی افرادی که مشکل سیتمینک پیچیده ای ندارن میتوان گذاشت

یک سری از افرادی هم که مشکلاتی نظیر جراح قلب،سکته قلبی یا مغزی اخیرا ،بیماران معتاد،درمان سرطان فعال،دوران حاملگی ،دیابت بالای دارن …..پس از ارزیابی و تشخیص پزشک کاندیدای ایمپلنت باشند یا خیر.

مزایای کاشت دندان غرب تهران چیست؟

بعد از کشیدن دندان به هر دلیلی دندانهای کناری و دندان بالای به دلیل فضای خالی که بوجود آمده جابجا می‌شوند و یا بهم‌ ریختگی بوجود می آید،

برای جلوگیری از این جابجایی کاشت دندان بهترین حالت درمان می‌باشد ،گاهی بجای ایمپلنت بیمار بریج را انتخاب میکند که باز این روش برای دندانهای کناری آسیب خواهد داشت ،برای بریج نیاز به پل زدن دو دندان کناری هستش که فضای وسط را پر کرد و دندانهای مقابل نیاز به عصب کشی دارند بعد بریج سه واحدی شودن .

آیا کاشت دندان محدودیت سنی دارد؟

افرادی که رشد فکی آنها کامل شده باشد، که حدود هجده الی بیست سال به بالا است. تا هر سنی می توان برای فرد کار کرد

در صورتی که از لحاظ شرایط پزشکی و روانی سالم باشد و دارای توان بدنی کافی برای تحمل جراحی باشد. در برخی بیماریهای مزمن مثل فشار خون و یا دیابت در صورتی که کنترل شده باشند با نظر جراح می توان ایمپلنت کار کرد.

آیا می توان برای افراد سیگاری ایمپلنت گذاشت؟

مضرات سیگار بر کسی پوشیده نیست. سیگار باعث کاهش خونرسانی لثه و استخوان می شود و درنتیجه درصد موفقیت کاشت دندان را حدود ۵% کاهش می دهد، البته این مورد بیشتر شامل افراد heavy smoker می باشد.

به هر حال در صورتیکه سیگار از یک یا دو هفته قبل از جراحی تا زمان ترمیم محل جراحی(حدود چند هفته) بعد قطع شودنتیجه بهتری بدست میاید.

به طور کلی قیمت ایمپلنت دندان به دلیل متریال گران قیمتی که در این روش استفاده می شود نسبت به دیگر روش های دندان پزشکی بیشتر است.

کاشت دندان غرب تهران نمی تواند توسط یک دندان پزشک معمولی انجام شود و نیاز به تخصص بالا دارد و این امر نیز در هزینه نهایی موثر است.

ممکن است روش های دیگری با هزینه کمتر برای ترمیم دندان وجود داشته باشد اما هیچ یک از روش ها نمی تواند کیفیت و عمر کاشت دندان را داشته باشد و به خوبی جایگزین دندان از دست رفته می شود و مانند دندان طبیعی است و کیفیت و عمر بالاتری دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x