انجام ارتودنسی متحرک غرب تهران

ارتودنسی متحرک غرب تهران

متخصص ارتودنسی متحرک غرب تهران

بیمار می تواند دستگاه ارتودنسی را هنگام غذا خوردن از دهان خود خارج کند و پس از آن دوباره سر جای خود بگذارد بنابراین اثر بخشی ارتودنسی متحرک کاملا وابسته به همکاری بیمار می باشد

بنابراین کارآمدی و تاثیرگذاری ارتودنسی متحرک غرب تهران کاملاً به همکاری و تعهد بیمار بستگی دارد.

این وسایل معمولاً برای اصلاح نقص‌های جزیی دندان‌ها و فک یا پس از ارتودنسی ثابت برای حفظ نتیجه به دست آمده به کار برده می‌شود. تجهیزات فانکشنال متحرکی نیز برای اصلاح ناهنجاری‌های رشدی وجود دارد.

مزایا ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک در مقایسه با ارتودنسی ثابت از مزایای زیر برخوردار است:

  • وسایل ارتودنسی متحرک را می‌توان هنگام مسواک زدن یا خوردن از دهان خارج کرد.
  • پوشش‌دهی سقف دهان منجر به افزایش انکوریج می‌شود.
  • تنظیم کردن وسایل متحرک آسان است؛ سیم را می‌توان به راحتی خم کرد و پایه آکریلیکی را می‌توان روی یونیت دندانپزشکی تراش داد یا آن را ضخیم‌تر کرد.
  • تجهیزات متحرک کمتر به دندان‌ها آسیب می‌زند. برای مثال تحلیل ریشه یکی از عوارض شایع ارتودنسی ثابت است که در پی‌آمد تحمیل نیروی شدید به دندان بروز می‌یابد.
  • پایه آکریلیکی را می‌توان ضخیم کرد تا تبدیل به صفحه‌های بایت تخت برای دندان‌های پیشین بالا یا دندان‌های عقب شود.
  • از تجهیزات متحرک می‌توان برای انتقال نیروها به بلوک‌های دندانی استفاده کرد.

چه نوعی از ارتودنسی برای بیمار بهتر است

تشخیص نوع ارتودنسی با توجه به شرایط بیمار بر اساس نظر پزشک انجام می شود. در مورد برخی از کیس ها انواع متحرک به خوبی جواب لازم را می دهد اما در نهایت پیچیدگی های فرآیند درمان است که نوع تجویز شده از جانب پزشک را تعیین می کند.

به همین دلیل در زمان مشاوره های پیش از درمان در مورد شرایط جسمی خود با پزشک مشورت کنید. او در نهایت با سنجش و ارزیابی شرایط، درمان کارآمد و لازم شما را انجام خواهد دارد.

طول دوره ی درمان ارتودنسی متحرک غرب تهران

در حالت کلی طول دوره ی درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک از ارتودنسی ثابت کوتاه تر است به طور معمول ۶ ماه زمان برای نتیجه گیری از ارتودنسی متحرک نیاز است اما زمان دقیق آن با توجه به پیچیدگی درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود.

در بعضی موارد ارتودنسی متحرک در ادامه ی ارتودنسی ثابت استفاده می شود.مدت زمانی که برای درمان شما نیاز است در اولین ملاقات برایتان تخمین زده می شود.

ارتودنسی متحرک غرب تهران
ارتودنسی متحرک غرب تهران

بیماران در حین ارتودنسی باید دقت و حوصله کافی برای مراقبت از وسایل ارتودنسی و دندان‌ها به خرج دهند.

تمیز کردن بریس و سیم‌کشی دندان‌ها دشوار است، حین درمان ارتودنسی نمی‌توان بعضی از خوراکی‌های مورد علاقه را خورد و دهان حساس و حتی زخم می‌شود.

اما اگر بهترین روش‌های مراقبت از ارتودنسی را یاد بگیرید، می‌توانید بهداشت دهان و دندان را به خوبی و بدون کلنجار رفتن با بریس و کلافه شدن رعایت کنید.

حتی اگر فکر می‌کنید در زمینه بهداشت دهان و دندان حرفه‌ای هستید، باز هم بهتر است شیوه صحیحمسواک زدن و نخ دندان کشیدن حین ارتودنسی را با متخصص مرور کنید،

چون مراقبت از ارتودنسی پیچیدگی‌هایی دارد که فقط متخصص می‌تواند راهنمایی‌تان کند تا مدت زمان درمان با رعایت این توصیه‌ها راحت‌تر سپری شود.

بریس سرامیکی برخلاف تصور محکم و بادوام است و اگر به خوبی از آن مراقبت شود، براکت‌های سرامیکی نیز مانند براکت‌های فلزی کار خواهد کرد.

با رعایت توصیه‌های زیر می‌توانید از بریس سرامیکی بهتر مراقبت کنید:

بریس سرامیکی مستعد لک شدن است، بنابراین باید دندان‌ها را حداقل دو بار در روز به روش صحیح مسواک بزنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی اهمیت مضاعفی دارد، چرا که دسترسی به بعضی ناحیه‌ها دشوار است و احتمال جمع شدن پلاک در این نقاط وجود دارد.

اگرچه بریس سرامیکی بادوام است، اما آسیب ناپذیر نیست. بنابراین بهتر است در طول درمان از خوردن خوراکی‌های سفتی مانند ذرت بو داده و آب نبات خودداری کنید.
دندان‌ها را هر ۶ ماه یک بار جرم گیری کنید.

در صورتی که شما از ارتودنسی فلزی استفاده می‌کنید باید در مورد غذاهایی که می‌خورید کمی بیشتر مراقب باشید. در واقع تغذیه صحیح، بخشی از برنامه مراقبت از بریس‌های شما می‌باشد.

سعی کنید از خوردن گوشت، سبزیجات خام و هر نوع غذایی که جویدن آن سخت است، خودداری کنید. همچنین از خوردن خوراکی‌های جویدنی مثل نان شیرینی، کارامل و شیره و نیز غذاهای ترد مثل چیپس و ذرت بو داده و آب‌نبات‌های سخت و آجیل اجتناب کنید. از گاز زدن به سیب، هویج و سایر میوه‌ها نیز خودداری کنید.

ممکن است شما سوزش و جراحت‌های مختصری را در دهان و دندان‌های خود احساس کنید که با شستشوی دهانتان با کمی آب نمک ولرم می‌توانید آن را تسکین بدهید. همچنین می‌توانید کمی موم (واکس) روی بریس‌ها بگذارید تا تحریک و حساسیت دندان‌ها کمتر شود.

سعی کنید کمی نرم کننده لب (بالم) هم روی لب‌هایتان بمالید تا از خشک شدن آنها جلوگیری کند. دندانپزشک متخصص ارتودنسی شما در صورت نیاز یک داروی مسکن نیز برایتان تجویز خواهد کرد.

آیا لازم است پیش از شروع درمان ارتودنسی کارهایی انجام دهیم؟

مانند تمام درمان‌های پزشکی که در سراسر دنیا انجام می‌شوند، ارتودنسی نیاز به پیش زمینه هایی دارد که با مشورت با ارتودنتیست و به تجویز او می توان آن‌ها را انجام داد.

برای این‌که بتوان عوارض درمان ارتودنسی را به حداقل رساند، باید پیش از شروع فرآیند درمان اقداماتی انجام داد. یکی از این مراقبت‌ها انجام جرمگیری دندان‌ها پیش از قرار دادن براکت‌ها است.

این جرمگیری علاوه بر این‌که ظاهر و مینای دندان را تا حدودی حفاظت می‌کند، در مراقبت از لثه‌ها و جلوگیری از تحلیل رفتن آن‌ها بسیار مؤثر است.

یکی دیگر از کارهایی که پیش از درمان ارتودنسی باید انجام گیرد تا از گسترش پوسیدگی‌های دهانی جلوگیری شود، پر کردن و یا برطرف کردن پوسیدگی‌های عمیق و یا جزئی در دندان‌ها است.

به دلیل این‌که ابزارهای ارتودنسی احتمال پوسیدگی را در دندان بالا می‌برند، بهتر است پیش از آن که چنین مسئله ای برای دندان‌ها پیش بیاید، مقدمات این اتفاق از بین برود تا در حین درمان شاهد حجم کمتری از پوسیدگی باشیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x